Tuesday, March 3, 2015

SPM Result 2014...



Keputusan SPM diumumkan hari ini. Tahniah pada yang berjaya dengan cemerlang. Kepada yang kurang berjaya, jangan risau...ramai je yang berjaya hari ni dengan keputusan yang kurang cemerlang. Ada yang terpaksa repeat paper pun tapi sekarang dah berjaya jadi pensyarah...profesor... Yang penting gandakan usaha kita. Ingat! orang SUKSES itu adalah orang yang belajar dari KEGAGALANNYA.

Puteriku Nuyo adalah antara pelajar yang berdebar-debar menunggu keputusannya pagi tadi. Sarapan x nak. Bercakap pun x nak..apa pon x bleh! Hmm...kesian pulak aku tengok. Bila dia mintak supaya jangan temankannya ke sekolah...aku layankan je. Bukannya apa..x nak bagi dia tertekan sangat. Sebelum dia ke sekolah tadi aku dah pesan walau apa pun keputusannya...redha.

Lebih kurang jam 11.30 tghari, aku dapat ws dari Nuyo. "Mama, Nuyo mintak maaf x dapat naik stage.." Adusss..sebak lak mama. Bukan sebab dia x dapat naik stage tapi sebab aku xde kat situ untuk bagi dia semangat. Aku reply ws suruh dia tunggu depan gate sekolah.

Alhamdulillah...eventho Nuyo x berjaya straight A's, mama proud of you bebeh..! Berapa A bukan penentu kejayaan kita masa depan. Allah knows best.

Image result for success quotes from bill gates

No comments:

Post a Comment