Wednesday, March 25, 2015

Lombok, Indonesia

Ni gambar lama..kalau x silap Tahun 2012 kot. Aku ke sana atas urusan kerja. Mencari TKI (Tenaga Kerja Indonesia) untuk sektor perladangan. Sebelum sampai sana, dengar nama Lombok macam gerun je. Tapi hakikatnya orangnya baik2 aja Buk..ngak usah khuatirinnn. Kawan aku pesan bila bercakap jangan tenung mata nanti kena pukau...masalahnya skrg nak ke dorang pukau aku..haha.

Masa aku kat sana, hari2 kena masuk jauh ke pendalaman untuk dapatkan TKI. Kehidupan mereka masih lagi naif. Ada kampung yang aku pergi, rumahnya masih berlantaikan tanah. Masak masih guna kayu api. Mandi, masak, makan di tempat yang sama. Aku nak cerita lebih2 pun aku dah kurang ingatan memandangkan citer ni dah lama. Biarlah gambar2 ni menceritakan segalanya..

Bersama Pak Polisi di Airport Mataram
Best Seafood Restaurants in Lombok - 'MENEGA' di tepi Pantai Senggigi.  

with Kak Syima..miss u a lot sis!

Kenduri dan penyampaian sumbangan untuk keluarga TKI





Bos tengah bg speech kat orang2 kampung, kitorg apalagi...sakan la



Bebudak ni suka sangat bila aku tunjuk gambar dorang kat dlm kamera
Banyak2 gambar..yang ni fav aku..


Batavia Air untuk penerbangan Lombok - Jakarta

Babai Indonesia...

No comments:

Post a Comment