Tuesday, March 24, 2015

Itik Solo Di Raja

Haa sudohhh....!!! Pernah dengar tak nama Itik Solo ni. Mesti x pernah kannnn. Aku rasa asal usul itik Solo ni memang turun temurun dari Kelantan. Dia tersendiri dan tak sama dengan Itik Panggang ke Bakar ke..Grill ke...and so on.

Meh nak cite sikit. Menurut mak aku,  Itik Solo ni asalnya sajian istana di zaman silam. Zaman moyang aku dolu2 la.. Al kisahnya, moyang aku dulu merupakan tukang masak istana. Itik Solo ni antara sajian yang pernah moyang aku sediakan di istana dulu. Zaman bila aku x tau la pulak. Tapi, apa yang aku nak bagitau Itik Solo ni sumpah sedappppp gilerrrr. Makan cam gitu je pon sedappp. Makan ngan nasi, roti sume boleh.

Tapi, mintak maaf la ye...aku xleh nak share resipi ni sebab aku pun belum menuntut ngan mak aku lg..hehe.
Kalau dah nanti for sure aku tempekkan resepi kat sini.

Kalau nak order, whatsapp je 017-6152 789. Takkan nyesal lah..memang sedappp..!!! Mak aku ada ambik tempahan gak untuk Itik Solo ni. Harga antara RM 60 - 70 seekor bergantung pada saiz Itik.

Meh layan gambar Itik Solo nih...meleleh!



No comments:

Post a Comment