Wednesday, March 25, 2015

Lombok, Indonesia

Ni gambar lama..kalau x silap Tahun 2012 kot. Aku ke sana atas urusan kerja. Mencari TKI (Tenaga Kerja Indonesia) untuk sektor perladangan. Sebelum sampai sana, dengar nama Lombok macam gerun je. Tapi hakikatnya orangnya baik2 aja Buk..ngak usah khuatirinnn. Kawan aku pesan bila bercakap jangan tenung mata nanti kena pukau...masalahnya skrg nak ke dorang pukau aku..haha.

Masa aku kat sana, hari2 kena masuk jauh ke pendalaman untuk dapatkan TKI. Kehidupan mereka masih lagi naif. Ada kampung yang aku pergi, rumahnya masih berlantaikan tanah. Masak masih guna kayu api. Mandi, masak, makan di tempat yang sama. Aku nak cerita lebih2 pun aku dah kurang ingatan memandangkan citer ni dah lama. Biarlah gambar2 ni menceritakan segalanya..

Bersama Pak Polisi di Airport Mataram
Best Seafood Restaurants in Lombok - 'MENEGA' di tepi Pantai Senggigi.  

with Kak Syima..miss u a lot sis!

Kenduri dan penyampaian sumbangan untuk keluarga TKI





Bos tengah bg speech kat orang2 kampung, kitorg apalagi...sakan la



Bebudak ni suka sangat bila aku tunjuk gambar dorang kat dlm kamera
Banyak2 gambar..yang ni fav aku..


Batavia Air untuk penerbangan Lombok - Jakarta

Babai Indonesia...

Tuesday, March 24, 2015

Itik Solo Di Raja

Haa sudohhh....!!! Pernah dengar tak nama Itik Solo ni. Mesti x pernah kannnn. Aku rasa asal usul itik Solo ni memang turun temurun dari Kelantan. Dia tersendiri dan tak sama dengan Itik Panggang ke Bakar ke..Grill ke...and so on.

Meh nak cite sikit. Menurut mak aku,  Itik Solo ni asalnya sajian istana di zaman silam. Zaman moyang aku dolu2 la.. Al kisahnya, moyang aku dulu merupakan tukang masak istana. Itik Solo ni antara sajian yang pernah moyang aku sediakan di istana dulu. Zaman bila aku x tau la pulak. Tapi, apa yang aku nak bagitau Itik Solo ni sumpah sedappppp gilerrrr. Makan cam gitu je pon sedappp. Makan ngan nasi, roti sume boleh.

Tapi, mintak maaf la ye...aku xleh nak share resipi ni sebab aku pun belum menuntut ngan mak aku lg..hehe.
Kalau dah nanti for sure aku tempekkan resepi kat sini.

Kalau nak order, whatsapp je 017-6152 789. Takkan nyesal lah..memang sedappp..!!! Mak aku ada ambik tempahan gak untuk Itik Solo ni. Harga antara RM 60 - 70 seekor bergantung pada saiz Itik.

Meh layan gambar Itik Solo nih...meleleh!



Monday, March 23, 2015

Puteri Rania

Hari ni aku EL lagi..abis la KPI aku tahun ni. Kejap MC, kejap EL. Dah nak buat caner ada anak kecik macam ni la. Kalau yang faham tu faham la..kalau x nak faham..Ada Aku Kesah..!

Rania si tecik aku ni demam lagi..arini dah 2 kali muntah. Sib baik aku cuti n jaga sendiri Nia kat umah. Kalau aku pegi keje tadi dah konfem2 tinggalkan Nia dekat Taska.. x tahulah camne. Bukan x percayakan orang tapi tu la..senang cerita aku jaga sendiri je la. Puas hati..anak depan mata kannnn.